Po mišljenju autora , 3 osnovna uzroka lošeg vida jesu :

• – Mentalna napetost koja izaziva fizičku napetost očnih mišića,

• – Otežano proticanje krvi i nervne energije kroz zonu vrata,

• – Nepravilna ishrana koja stvara toksične materije a one ometaju pravilno funkcionisanje mišićnog i nervnog sistema.

Izvodi iz stručne literature (citati, sažeci, komentari).

1. – Vežbe očnih mišića

Vežba 1 : Lagano, bez naprezanja pomerati oči gore-dole šest puta. Ponoviti 2 – 3 puta.

Vežba 2 : Isto kao u prvoj vežbi samo se oči pomeraju levo – desno.

Vežba 3 : Kažiprst postaviti na oko 20 cm ispred očiju. Brzo pomerati 10 puta pogled sa prsta na neki

veći predmet koji je udaljen bar 3 metra. Ponoviti 2 – 3 puta više puta u toku svakog dana.

Vežba 4 : Kružiti očima 4 puta u jednom smeru a zatim u drugom smeru. Ponoviti 2 – 3 puta.

Preporuke : Korisno je da se pre izvodjenja ovih vežbi najpre izvede kompletno „dlanovanje“

a izmedju vežbi samo kratkotrajno.

2. – Vežbe vrata

Vežba 1 : Zauzmite stojeći stav sa rukama spuštenim uz telo. Oko 25 puta treba izvršiti kruženje

ramenima u smeru gore – nazad – dole.

Vežba 2 : Izvedite istu vežbu ali uz kruženje u suprotnom smeru .

Vežba 3 : Opustite vratne mišiće pa pustite glavu da padne što više napred (brada ka grudima).

Ponovite ovo 12 puta.

Vežba 4 : Sa opuštenim vratnim mišićima kružite glavom tako što će brada praviti krugove najpre

u smeru: gore – levo – dole – desno a zatim u suprotnom smeru. Ponovite po 12 puta.

Vežba 5 : Zakrećite lagano glavu što više levo a zatim desno. Ponovite ovo 10 puta.

3. – Vežbe opuštanja

Vežba 1 : Dlanovanje : Zauzmite udoban sedeći položaj, zatvorite oči i opustite se. Pokrijte oči

zaobljenim dlanovima (tako da ne dodiruju oči). Ostanite u tom položaju

10 – 30 minuta. Ponovite 2 – 3 puta dnevno.

Preporuke : – Vežba je efikasnija ako vam je pažnja stalno usmerena na oblast očiju.

– Udoban je takav način sedenja pri kojem se laktovi oslanjaju na kolena.

– Zatvorenih očiju „gledajte“ u crnilo (mrak) ili vizuelizirajte prijatne dogadjaje.

Vežba 2 : Njihanje : Zauzmite stojeći položaj , najbolje ispred prozora. Telo treba da je opušteno.

Ruke opušteno vise uz telo. Noge su malo razmaknute – oko 30 cm.

Vežba se sastoji u laganom njihanju celog tela levo – desno (kao klatno sata)

bez ugibanja tela u struku. U krajnjem položaju suprotna peta se malo odiže

od poda.

Oči se drže 1 minut zatvorene pa zatim 1 minut otvorene uz često treptanje.

Vežba traje 5 – 10 minuta i ponavlja se 2 – 3 puta dnevno.

Vežba 3 : Treptanje : Trudite se da u toku celog dana trepćete češće tj. prirodnom učestalošću od

1 treptaj na najviše svakih 10 sekundi.

Vežba 4 : Sunčanje : Kada je vreme sunčano, zatvorite oči, usmerite lice ka Suncu i vrlo lagano

pomerajte glavu levo-desno oko 10 minuta. Ponovite to 2 -3-puta u toku dana.

Vežba 5 : Pljuskanje : Zapljuskujte zatvorene oči 20-tak puta šakama napumjenim hladnom vodom.

Ponavljajte ovo bar 3 puta u toku dana.

Vežba 6 : Tamponiranje : Svako veče 10-tak minuta držite na očima tampone od vate natopljene

mlakim čajem od trave „vidac“ (Euphrasia Officinalis). 4. Dopunske tehnike

A. – Č i t a n j e : Da bi čitanje bez naočara bilo korisno za poboljšanje vida, treba da se spro-

vodi bez naprezanja očiju što se može ostvariti na sledeći način :

* – Pre početka čitanja treba sprovesti „dlanovanje“ nekoliko minuta,

* – Knjigu postaviti na udaljenost na kojoj se slova najbolje vide,

* – Pročitati par redova i prekinuti čim se oseti zamor (napetost) očiju,

* – Tada se oči nekoliko sekundi zatvore pa se čitanje nastavi…….

Napomene:

1. – Čitanje je lakše ako se učestalo trepće.

2. – U slučaju velike kratkovidosti treba naizmenično čitati jednim pa drugim okom.

3. – Ako jedno oko vidi lošije onda treba više čitati posebno tim okom.

4. – Trajanje vežbe čitanja treba lagano povećavati dok se ne dostigne 2 sata dnevno.

B. – Centralna fiksacija :

• – Posmatra se 1 red teksta ali se pažnja usmerava samo na jednu reč u sredini reda,

• – Oči se potom zatvore i isti tekst zamišlja (vizuelizira) uz nastojanje da se odabrana

reč vidi što jasnije a ostale da budu što manje jasne,

• – Vežba treba da traje oko 5 minuta dnevno,

• – Tokom vremena lagano odabirati sve kraću reč, pa deo reči (slog) i na kraju 1 slovo.

C. – Pamćenje i zamišljanje : Pažljivo se posmatra neki mali predmet a zatim se zatvore

oči i zamišlja se (vizuelizira) taj predmet što jasnije. Vežba se oko 5 minuta dnevno.

5. Korekcija ishrane

Autor knjige (izdate 1929.godine !) je ubedjen da promena načina ishrane može znatno da

doprinese poboljšanju vida i navodi primere osoba kod kojih se vid popravio samo primenom zdra-

vijeg načina ishrane – bez ikakvih vežbi. Smatra da treba koristiti ishranu koju preporučuje američ-

ki „Pokret za prirodno lečenje“ a koja sadrži:

• – sveže voće i povrće,

• – jezgrasto voće (orah, lešnik, badem i sl.),

• – suvo voće,

• – mleko i mlečne proizvode,

• – jaja

• – med

• – (u maloj količini): meso, riba, žitarice i crni hleb.

Zabranjuje se : šećer, slatkiši, beli hleb, kafa i čaj (pravi:ruski,indijski,kineski,crni,zeleni).

Napomene :

1. – U toku terapije naočari se koriste kada je to neophodno.

2. – Po mišljenju autora , 3 osnovna uzroka lošeg vida jesu :

• – Mentalna napetost koja izaziva fizičku napetost očnih mišića,

• – Otežano proticanje krvi i nervne energije kroz zonu vrata,

• – Nepravilna ishrana koja stvara toksične materije a one ometaju

pravilno funkcionisanje mišićnog i nervnog sistema.

Zrenjanin, 16.02.2008.g.

Udruženje gradjana „Zdrav Život“ – Zrenjanin.

Izvodi iz knjige Harry Benjamin : „Bolji vid bez naočara“ (London, 1929.god.) napisane prema teoriji američkog lekara W.H. Batesa.

( Tekst sačino Vojin Turinski, februara 2008.godine.) Knjiga : „ Bolji vid bez naočara „ – podsetnik za vežbanje

About LillyT

:))) Rođena između hipi pokreta i panka; odrasla u socijalizmu zastićena od vremena i prostora. Bila i ostala buntovnik i isterivač "djavola" ničim izazvana. Jos se nije umorila od svog životnog puta hodanja po žici, što joj je bilo i ostalo pretežno zanimanje u večnom opiranju pokusajima drustva da je oblikuje

3 responses »

  1. penzos kaže:

    znaci ja bih celog dana trebao samo oci da vezbam da bih recimo malo bolje video odnosno malo ostrije.
    ovakvi nadri tretmani mogu se primenjivati jedino u dokolici a saveti su totalno bez veze…

    Sviđa mi se

Ostavite odgovor

Popunite detalje ispod ili pritisnite na ikonicu da biste se prijavili:

WordPress.com logo

Komentarišet koristeći svoj WordPress.com nalog. Odjavite se / Promeni )

Slika na Tviteru

Komentarišet koristeći svoj Twitter nalog. Odjavite se / Promeni )

Fejsbukova fotografija

Komentarišet koristeći svoj Facebook nalog. Odjavite se / Promeni )

Google+ photo

Komentarišet koristeći svoj Google+ nalog. Odjavite se / Promeni )

Povezivanje sa %s