Jedite supu, kao i dosta svežeg povrća. Grlo ispirajte rastvorom sode bikarbone ili čajem od žalfije.

Naglo zahlađenje u septembru mnogima je donelo prehladu praćenu zapušenim nosem, bolom u grlu, kijanjem, kašljem, promuklošću… Razlog je najčešće to što nismo adekvatno obučeni, a jutra i večeri su izrazito hladni za ovaj period godine. Nemojte odmah da se okrećete lekovima, već probajte da prehladu izlečite na prirodne načine koji će brzo da poboljšati imunitet i pročistiti disajne kanale.


Topla domaća goveđa čorba ili pileća supa dokazano pomažu kod prehlade, a dok uživate u njihovom ukusu niste svesni da inhalirate i nazalne kanale. Vrlo je važno da koristite obilje svežeg povrća, poput šargarepe, celera, krompira, crnog i belog luka. Nutricionisti predlažu da dodate i list kupusa, svežu papriku i koren đumbira, jer će je učiniti još zdravijom.

Grlo ispirajte nekoliko puta dnevno rastvorom sode bikarbone ili čajem od žalfije kako biste sprečili razvoj bakterija.

Odlazak u saunu je takođe efikasno rešenje kod prehlade koja nije izazvana virusom. Kada se dobro preznojite, nestaće i prehlada. Ukoliko niste ljubitelj saune, uveče pred spavanje potopite stopala u toplu kupku i dolivajte vruću vodu sve dok možete da izdržite. Opustite se, sačekajte da jeza nestane, pa idite na spavanje i dobro se utoplite.

izvor:zenskikutak.rs

About LillyT

:))) Rođena između hipi pokreta i panka; odrasla u socijalizmu zastićena od vremena i prostora. Bila i ostala buntovnik i isterivač "djavola" ničim izazvana. Jos se nije umorila od svog životnog puta hodanja po žici, što joj je bilo i ostalo pretežno zanimanje u večnom opiranju pokusajima drustva da je oblikuje

7 responses »

  1. Al-Ammar kaže:

    Meni je pomogla i prokuvana pa ohlađena slana voda da ublažim bol u grlu.
    Za preznojavanje sam koristio čaj od đumbira (komad od oko 2-3 cm, isječe se sitno, stavi u oko 2-3 dl ključale vode, kuva tako na laganoj vatri oko 15 minuta, zatim u istoj vodi stoji 15 minuta, procjedi se i pije). Neko voli da doda med i sok limuna. I to je dobra kombinacija. Takođe, rendao sam đumbir i mješao sa medom i jeo pred spavanje i utoplio se. Preznojavanje – zagarantovano. 🙂
    Bjeli luk je najjači lijek, ali kako je tako jak, teško ga je jesti onako sirovo. On skoro momentalno donosi olakšanje.

    Sviđa mi se

  2. bogoboj kaže:

    Kaže doktorka Porodične medicine da nema opšte pojave infekcije, Epidemije, Pandemije itd. I da ne treba da se njima dolazi za makar šta. Za to „makar šta“ oni primaju dobru platu. Kada zagusti i bude pravo teško i bude stani pani, kažu nam – Šta si do sada čekao? Nismo mi svemogući! I kakve veze imam ja ili neko, pojedinac, sa opštom pojavom neke bolesti ili nekakvog stanja ili kretanja u društvu? Preterano uspoređivanje, pleonazam, koje nikako nije u skladu ni sa životom ni sa logikom. Posebno u tome svemu nema veze izmišljena profesija – PORODIČNI LEKAR! Jer oni i ne znaju šta to uopšte i znači. Medicina još uvek nema pojma šta je to ZDRAVLJE NARODA, Više Vi imate zasluga sa ovim svojim savetima nego Dom Zdravlja. Hvala Vam za to!

    Sviđa mi se

  3. Terapeut kaže:

    Reblogged this on ArcoBaleno.

    Sviđa mi se

  4. penzos kaže:

    Pusaci, slusajte vamo.
    Pusio sam 30 godina. Za to vreme bar dva puta godisnje sam dobijao bronhitis. Dva puta 30 = 60. Znaci najmanje 60 puta sam bio na bolovanju po 15 dana.(1000)dana. Najmanje 10 injekcija sam dobijao dok sam bio bolestan,x 30 = 300 injekcija.
    Dok sam pusio imunitet nisam ni imao. Sve se lepilo za mene.
    Pazi sad ,
    Ne pusim vec 5 godina . Pet godina NEMAM bronhitis. Ni jednu jedinu injekciju nisam primio vec pet godina. Ni jedu jedinu prehladu niti infekciju nisam imao poslednjih pet godina.U mojoj porodici svi se razbole osim mene??
    Sta reci na ovo…

    Sviđa mi se

  5. Anonimni kaže:

    caj od lipe je vrlo koristan

    Sviđa mi se

  6. sove kaže:

    caj od lipe je veoma koristan kod prehlada, podize temperaturu tela i pojacava znojenje

    Sviđa mi se

Ostavite odgovor

